Grenland Hinderløp @hl>
13. SEPTEMBER 2025
Er du klar for å bli med på vår tøffe nye aktivitet, hinderløp? Her har du mulighet til å leke deg gjennom løypa på Jarseng. Bli utfordret på nye måter. Du kan glede deg til å krype under og over hindre, balansere, bære og rulle deg i gjørma. Nivået på løypa skal være slik at alle skal komme seg igjennom. Er et hinder for vanskelig, ja da får du en annen oppgave på dette hinderet.
Bli med på råskap, samarbeid, mestring og spenning. Klar for en artig utfordring?
Grenland hinderløp gir deg muligheten til å bli utfordret på nye måter og leke deg gjennom løypa på Jarseng. Du kan glede deg til å krype under og over hindre, balansere, bære og rulle deg i gjørma. Nivået på løypa skal være slik at alle skal komme seg igjennom, men blir ett hinder for vanskelig får du muligheten til å gjøre en annen oppgave i stedet.
Grenland hinderløp gikk av stabelen for første gang i 2023 og det var en suksess. Vi gleder oss stort til Grenland Hinderløp lørdag 14. september 2024 og gir deg muligheten til å bli utfordret på nye måter og leke deg gjennom løypa på Jarseng.
Du kan glede deg til å krype under og over hindre, balansere, bære og rulle deg i gjørma. Nivået på løypa skal være slik at alle skal komme seg igjennom, men blir ett hinder for vanskelig får du muligheten til å gjøre en annen oppgave i stedet.
Individuell eller lag
Du kan velge å delta individuelt eller på et lag med 3-5 personer. Hva med å bruke hinderløpet som teambuilding på jobben eller for å gjøre noe gøy sammen med vennegjengen? Stiller man sammen som et lag, hjelper laget hverandre gjennom hindrene. Laget skal klare det sammen!
Løypa
Løypa er på ca. 4 km, og du kan velge mellom en runde (4 km) eller to runder (8 km). Plassert rundt i løypa kommer vi til å ha 30 hindre, av ulik størrelse og vanskelighetsgrad. Melder du deg på lang runde (8km) så vil du få møte hindrene 2 ganger. Med våre samarbeidspartnere vil det bli mange kule hinder.
Ansvar og Forsikring
NBIF operer ikke med lisens og forsikring er ikke inkludert i kontingenten. All deltakelse på eget ansvar. Vi ber deg sjekke dine forsikringer igjennom arbeidsgiver eller privat. Arrangør erstatter ikke tøy og utstyr som eventuelt skulle gå i stykker i løpet. Derfor ber vi deg stille i klær som kan brukes i hinderløpet. Ved påmelding av lag så samtykker lagleder på vegne av lagets deltakere.
Om du ønsker så kan du tegne forsikring via vår samarbeidspartner eller pass på å ha personlige forsikringer i orden. For mer informasjon og bestilling av forsikring KLIKK HER
Tøy og bekledning:
Hinderløp er tøft for både kropp og klær. Kom i tøy som tåler og bli skittent og kanskje også ødelagt. Du skal krype, klatre og andre ting som sliter på tøy. Vi anbefaler særlig alle lag i å komme i egne drakter/overdeler som viser frem ditt tøffe lag eller bedrift. Arrangør har ikke egne deltakervester eller t-skjorter inkludert i kontingenten av hensyn til å holde kostnader nede og miljøhensyn. Det kan være lurt med hansker om du føler for det.
Plasser:
Det er maks 150 plasser for lag og til sammen 300 plasser for de individuelle klassene
Sted og oppmøte:
Jarseng Arena i Skien er stedet, og vi åpner arenaen 09.00.
Adresse: Jarsengvegen 150, 3711 Skien.
Klasser, starttider og priser:
Vi starter med de minste ca. 10.00 og går videre i rekkefølgen nedenfor. Når påmeldingen er stengt setter vi opp puljestart slik at puljene går løpende etter hverandre, med unntak av at det vil bli en liten pause mellom TWEENS og Voksen. Dette fordi noen voksne kanskje vil ha barna med i barneløpene og ønsker å følge disse.
Endelig starttid for din pulje vil bli sendt ut torsdag kveld 12. september
Vi starter med første pulje ca. 10.00.
- 1,5km KIDS (6-10år), uten tid kr. 199,-
- 4km TWEENS (11-14år), uten tid og påkrevd følge med voksen kr. 299,-
- 4km FAMILIELAG, minst ett barn (10-16år) og en voksen på laget kr. 1299,-
- 4km VOKSEN (15+) kr. 499,-
- 4km BEDRIFT/VENNELAG (15+) kr. 499,- per person
- 8km VOKSEN (15+) kr. 599,-
- 8km BEDRIFT/VENNELAG (15+) kr. 599,- per person
PÅMELDINGSFRIST LØRDAG 13. SEPTEMBER 10.00
PRISØKNING 1. august med kr 150,- for alle voksne 4km og 8km individuell og lag
Det er ca. 20 deltakere (eller 4-5 lag) per puljestart og det er puljestart hvert 5. min.
*MED FORBEHOLD OM TIDER!
Premier:
Hos oss er alle vinnere. Alle som deltar får medalje.
I tillegg får vinnerlaget i lagsklassene en ekstra premie:
- 4km bedrift/vennelag
- 8km bedrift/vennelag
WC/Dusj:
Det er WC på plassen. Om du er gjørmete ber vi deg skifte før du går inn på WC av hensyn til de som kommer etter deg. Dusj er ikke tilgjengelig, men der er en liten badeplass rett ved målgang, samt slange til å spyle av seg om det er nødvendig.
Kiosk:
IF Ørn stiller med nydelig kiosk og her kan du kjøpe masse digg. All inntekt i kiosken går til IF Ørn og deres frivillige arbeid.
Om du er gjørmete ber vi deg skifte før du går inn på WC av hensyn til de som kommer etter deg
Skade/førstehjelp:
Røde Kors stiller med mannskap. Hinderløp har mange elementer og risiko for skade. Særlig overtråkk er fort og få på hinderløp.
Husk at du deltar på eget ansvar og vis hensyn til deg og selv og de rundt deg.
Parkering (VIKTIG):
Vi ber alle lag om å kjøre sammen i 1 bil grunnet plass grunnet parkeringsplasser.
IF Ørn tar kr 100,- per bil i parkeringsavgift (vipps). Det er også begrensede plasser, så vår største oppfordring er at alle som skal delta som lag (3-5 personer) kjører sammen opp i 1 bil. Du kan vipse allerede nå å vise kvittering ved ankomst, så sparer du litt tid og til info så er det ikke dekning for Telia på Jarseng. Vipps nummer er #940820 (velg parkering). All inntekt for parkering går til IF Ørn og deres frivillige arbeid.
Hindersponsor
Ønsker din bedrift å være hindersponsor, og få synlighet på et hinder? Kontakt Thomas Stornes for mer informasjon.
Mail: Thomas.Stornes@bedriftsidretten.no eller telefon: 47 66 82 86.
Ansvar og Forsikring
NBIF operer ikke med lisens og forsikring er ikke inkludert i kontingenten. All deltakelse på eget ansvar. Vi ber deg sjekke dine forsikringer igjennom arbeidsgiver eller privat. Arrangør erstatter ikke tøy og utstyr som eventuelt skulle gå i stykker i løpet. Derfor ber vi deg stille i klær som kan brukes i hinderløpet. Ved påmelding av lag så samtykker lagleder på vegne av lagets deltakere.
Om du ønsker så kan du tegne forsikring via vår samarbeidspartner eller pass på å ha personlige forsikringer i orden. For mer informasjon og bestilling av forsikring KLIKK HER
Klasser, starttider og priser:
Vi starter med de minste ca. 10.00 og går videre i rekkefølgen nedenfor. Når påmeldingen er stengt setter vi opp puljestart slik at puljene går løpende etter hverandre, med unntak av at det vil bli en liten pause mellom TWEENS og Voksen. Dette fordi noen voksne kanskje vil ha barna med i barneløpene og ønsker å følge disse.
Endelig starttid for din pulje vil bli sendt ut torsdag kveld 12. september
Vi starter med første pulje ca. 10.00
- 1,5km KIDS (6-10år), uten tid kr. 199,-
- 4km TWEENS (11-14år), uten tid og påkrevd følge med voksen kr. 299,-
- 4km FAMILIELAG, minst ett barn (10-16år) og en voksen på laget kr. 1299,-
- 4km VOKSEN (15+) kr. 499,-
- 4km BEDRIFT/VENNELAG (15+) kr. 499,- per person
- 8km VOKSEN (15+) kr. 599,-
- 8km BEDRIFT/VENNELAG (15+) kr. 599,- per person
Det skal være minst 3 og maks 5 per lag!
PÅMELDINGSFRIST LØRDAG 13. SEPTEMBER 10.00
PRISØKNING 1. august med kr 150,- for alle voksne 4km og 8km individuell og lag
Det er ca. 20 deltakere (eller 4-5 lag) per puljestart og det er puljestart hvert 5. min.
*MED FORBEHOLD OM TIDER!
For KIDS og TWEENS skal voksen følge med barnet på runden og påse at barnet kommer igjennom på en god måte. Hjelp gjerne ved behov, men vi oppmuntrer til at barnet prøver selv først. Den voksne skal ikke melde seg på og ikke delta, men følge rundt fra sidelinjen. Ønsker den voksne og delta kan dere melde dere på som familielag.
PÅMELDINGSFRIST 10. SEPTEMBER 23.59
Det er ca. 20 deltakere (eller 4-5 lag) per puljestart og det er puljestart hvert 5. min.
*MED FORBEHOLD OM TIDER!
*Påmeldingsgebyr på kr 30,- kommer i tillegg
09.00 Arena åpner.
Puljestarter:
10.00 Kids
10.30 Tweens
10.45 Familielag
11.30 4km individuell
12.00 4km lag
13.30 8km individuell
13.45 8km lag
*Med forbehold i tidsskjema utfra antall påmeldinger. Alle får sms om sin puljestart fredag 18.00
Kiosk, musikk og god stemning hele dagen.
Ta turen for fest og opplevelse:)
Gled deg til 4km og 30 hindre. Skal du ha 8km distanse så løper du to like runder og får oppleve hindrene to ganger og til sammen 60 hindre ;)
Hinderkart for 2024 (2025 kan få endringer)
Arrangør:
Thomas Stornes v/Telemark Bedriftsidrettskrets
47668286
telemark@bedriftsidrett.no
BILDER GRENLAND HINDERLØP 2024
Foto: Kim Andre Nymoen (Din innholdsprodusent)
Foto pressevegg: Nikolai Semb
Film: Benjamin Limi (kommer..)
BILDER GRENLAND HINDERLØP 2023
Foto: Benjamin Limi / Kim Andre Nymoen (Limi foto/Nyli fotostudio)
Foto pressevegg: Nikolai Semb